Queenstown

5 maart 2020 - Arthurs Point, Nieuw-Zeeland

Met een prachtige vlucht zijn we van Auckland naar Queenstown op het Zuid Eiland gevlogen. Het is 4 jaar geleden dat we hier eerder waren, maar het blijft een prachtig stukje Nieuw Zeeland. Het leuke kleine airport en de gezellige plaats Queenstown, in een super mooie omgeving aan Lake Wakatipu.

Ons apartement op Arthurs Point is gloednieuw en van alle gemakken voorzien. Goed bereikbaar en met een fantastisch uitzicht vanuit de slaapkamer op Queenstown hill en de Shotover river. Wel een beetje fris 's morgens, maar voor de rest van de dag een kraakheldere, blauwe lucht en een strak zonnetje.

Vandaag de route gemaakt langs het meer naar Glenorchy. Een supermooie weg met steeds wéér mooiere uitzichten op het meer en het achterliggende gebergte. Na Glenorchy houdt de wereld (en ook de verharde weg) wel zo'n beetje op. Geen kans op een Corona besmetting hier. Wat een rust en wat een mooie natuur.

Inmiddels weer terug en lekker gegeten in het bruisende centrum van Queenstown. De charme van een ondergaande zon aan het water, de restaurantjes en een gezellige drukte, geeft een echt vakantiegevoel.

Morgen gaan we het water op. We hebben ons bootje al uitgezocht. Wordt vast leuk....

1. Erik en Sophie:
    5 maart 2020
    Wat hebben jullie het weer gezellig, heerlijk en vooral ook erg mooi. Wat een prachtige natuur, maar ook leuk die autoshow en wat een geweldig appartement! Geniet er nog lekker van en van je corona biertje! Groetjes van ons.
  2. Peter & Mireille:
    5 maart 2020
    Klinkt goed allemaal en heel mooi het appartement en omgeving !
    Een hele fijne dag morgen op het water,
    Veel liefs van ons xxx
  3. Toini:
    5 maart 2020
    Ziet er weer heerlijk zonnig en warm uit. Geniet ze 😎