Waiheke Island

27 februari 2018 - Waiheke Island, Nieuw-Zeeland

Vandaag vertrokken naar Waiheke. Eerst met de ferry naar Auckland en daar overgestapt op de boot naar Waiheke Island. Rond half 12 kwamen we daar aan en inmiddels was de zon gaan schijnen. Onze huurauto opgehaald en fijn dat we toch maar voor een 4x4 hadden besloten. Samen met Al & Yvon zijn we namelijk Waiheke dwars overgestoken door Onoroa, Onetangi en Ostend, richting Stony Batter om uiteindelijk bij de vineyards van Man O' War uit te komen. Onderweg schitterende vergezichten, met vaak een mooie baai. De wegen zijn hier prima, echter in het uterste puntje rondom Man O'War deels ook onverhard. De vineyard van Man O'War ligt op een schitterende locatie aan een al even mooie baai. Ondanks het iets bewolkte weer was het er heerlijk, zeker met een glas van hun eigen wijn en een uitgebreide lunch.

Na de middag zijn we verder gereden en hebben we onze b&b opgezocht. Een schitterende bungalow met uitzicht op de Anzac Bay. Een heerlijk verblijf, van alle gemakken voorzien en met een groot houten terras, van waaruit je de zee kunt zien. Een view die nooit gaat vervelen.

Vanavond lekker wezen eten bij Vino & Vino en nu inmiddels weer terug in Kanuka Hill. We gaan zo de eerste "b" van onze b&b maar eens opzoeken. Morgen de rest van Waiheke.

1. Inge Daams-Lansink:
    27 februari 2018
    Dat ziet er mooi uit. Geniet nog maar even hier super koud.