Blenheim en de route naar Nelson

15 februari 2018 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Gisteren stond de route van Blenheim naar Nelson op de planning. Maar we zijn eerst in oostelijke richting gestart naar Monkey bay. Een super mooi plekje aan een langgerekte baai. Leuk detail hier is dat de zee elk jaar 1 meter land "teruggeeft" door de afzetting van rivier-shingles in de branding. Waarom de baai Monkey bay heet, hebben we niet kunnen ontdekken. Wij waren zo'n beetje de enige "apen" daar.

De omgeving van Blenheim en Renwick staat bekend om het mooie heuvelachtige landschap met de vele wijngaarden. Rond 11:30 uur vonden we het dan ook tijd voor een goed glas wijn in de Wither Hills vinyard.  Een super lekkere "witte", geserveerd in de heerlijke relaxte tuin van Wither Hills. Helaas moesten we het bij 1 glas houden, want de route naar Nelson lag nog voor ons.

Langs schitterende kronkelwegen met mooie uitzichten en weer honderdduizend verschillende kleuren groen, zijn we naar Nelson gereden. Iets over de 100 km later reden we Nelson binnen en hebben we ons hotel opgezocht. Hier blijven we tot zondag als we weer terugvliegen naar Auckland.

1. Inge Daams-Lansink:
    17 februari 2018