Blenheim

14 februari 2018 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vroeg op om naar de terminal van de Interislander te gaan. Een grote veerboot die tussen het Noord en Zuid eiland vaart. Het is een schitterende tocht van 3,5 uur. Eerst de mooie baai van Wellington uit, dan een stuk open water en dan meer dan een uur door de Marlborough Sounds om in Picton te arriveren. In Picton onze huurauto opgehaald en naar Blenheim gereden, een relaxed tochtje van een half uurtje. Ingecheckt in het motel, waar alles tot in de puntjes verzorgd is. Hierna door Blenheim gewandeld, langs de winkels en restaurantjes. Het hele stadje maakt een opgeruimde en nette indruk. Vanavond een ritje gemaakt langs de vele vinyards die hier buiten het stadje liggen. Een schitterende omgeving met groene wijngaarden, omringd door de bergen. We kwamen er achter dat de restauarnts van deze vinyards alleen voor lunch open zijn, dus terug naar Blenheim gereden en bij Saveur, een gezellig restaurantje aan de rivier, heerlijk gegeten. Het was weer een heerlijke dag!