Paihia en terugweg naar Auckland

24 februari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteren een schitterende laatste dag gehad in Paihia. Het was mooi weer en we hadden voor deze dag onze jet-ski tour gepland. Ruim 2,5 uur op een eigen jet-ski en met een gids door de Bay of Islands geblazen. In de verschillende baaitjes was het mooi rustig. Eenmaal op zee, moesten we ook soms de wat hogere golven te lijf. Fantastisch met zo'n jet. Wat een power !! En met een maximum speed van ruim 75 km per uur, moet je het stuur goed vasthouden. In Otehei Bay hebben we even een pauze gehouden, maar daarna weer door langs Cook's Cove en de vulkanische Black Rocks in de Bay.

Eind van de middag zijn we nog langs de kustlijn gelopen aan het einde van de baai. Een aardige wandeling met achter elke bocht de vraag of we onze voeten droog zouden houden (wat gelukt is !).

Vandaag zijn we teruggereden van de Bay naar Auckland. Een mooie route met schitterende look-outs. En vlak boven Auckland nog langs Waiwera en de stranden van Mairangi en Takapuna.

Morgen zoeken we de drukte op van de Volvo Ocean race, die neer strijkt in de jachthaven van Auckland.

1. Erik en Sophie:
    24 februari 2018
    Wat maken jullie het goed en wat mooi is het daar toch. Geniet ze nog lekker en we kijken uit naar jullie volgende trip/verhaal!