The Bay of Islands

22 februari 2018 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Gisterochtend al vroeg onze huurauto opgehaald en in de ochtendspits Auckland doorgereden richting The Bay of Islands in het noorden. Gelukkig werd het verkeer wat rustiger naarmate we verder noordelijk kwamen. Rond een uur of twee kwamen we aan in Paihia. Ingecheckt in ons motel en daarna Paihia een beetje verkend. Het is een heel gezellig toeristisch plaatsje aan de baai. Er vertrekken hiervandaan allerlei boten om de vele eilandjes in de baai te verkennen. Veel te beleven en te zien dus. 's Avonds heerlijk vis gegeten in een restaurantje aan het einde van de pier met uitzicht op een ondergaande zon en het water.

Na een ontbijtje met wederom uitzicht over de baai zijn we vandaag met de ferry overgestoken naar het pitoreske plaatsje Russell aan de overkant van de baai. Gezellig een beetje rondgewandeld en toen weer terug naar Paihia. Lekker even op het strand gezeten en vanmiddag via de scenic route naar Kerikeri en de Haruru watervallen gereden. Een zalig relaxed dagje dus! Morgen wat meer "activity" op het water gepland. We hopen qua weer op een net zo'n mooie dag als vandaag.

1. Eelco:
    22 februari 2018
    Ik ben iedere keer weer jaloers op jullie :-)
    Veel plezier en geniet ervan!