Taupo

14 maart 2019 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Allereerst nog bedankt voor alle felicitaties! Gisterochtend eerst even de dag gevierd met een gebakje van Eve”s Pantry. Na de lunch hebben we een auto gehuurd en zijn we in een uur of vier naar Taupo gereden. Lake Taupo ligt in het midden van het Noord Eiland. We hebben een motelletje met uitzicht over het meer. Na een beetje regen gisteren onderweg was het vandaag heerlijk weer. Eerst naar Huka Jet gereden. We konden de verleiding toch niet weerstaan om weer een tochtje in een jetboot te maken! Dit keer over de rivier tot aan de Huka Falls! Was weer gaaf natuurlijk en geweldig om zo dicht bij deze waterval te kunnen komen! Hierna de watervallen ook nog van boven bekeken na een mooie wandeling door de Nieuw Zeelandse bush. Net als in Rotorua is hier ook een geothermisch gebied. Na een lunch tussen de kippen en hun kuikentjes hebben we een wandeling gemaakt door dit gebied. We kregen een kaartje en een thermometer mee. Konden we zelf meten hoe heet de aarde was! Het blijft toch apart om die hete stoom zo uit de aarde te zien komen.  Na deze mooie wandeling nog een rondje langs het meer gemaakt. Vanavond heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant in het centrum van Taupo. We genieten!