Waimangu en terug naar Auckland

16 maart 2019 - Waimangu, Nieuw-Zeeland

We hebben Taupo inmiddels al weer verlaten. Het is een gezellige plaats met veel te beleven. We hebben de omgeving nog even goed bekeken, met schitterende huizen op geweldige locaties. Lake view kost hier een paar dollar meer, maar sommige plekjes zijn het meer dan waard.

Op de terugweg gestopt in Waimangu en Rotorua. De Volcanic Valley van Waimangu is een mooie plek die ontstaan is door vulkaan uitbarstingen in vroeg vorige eeuw. De aarde blaast hier continu stoom en de vulkaankraters zijn mooie meren geworden. Stoom van het hete water en de zwavellucht komt je overal tegemoet. Een mooie wandelroute door dit gebied is zeker een aanrader. En ook heel fijn: met de bus weer teruggebracht worden naar het beginpunt.

Rotorua was weer leuk om te zien. We waren hier in 2016 ook. Aan het meer is het nog steeds erg gezellig. Wel iets toeristischer, maar ach dat zijn wij uiteindelijk ook.

De route terug richting Auckland was relaxed. Zolang je links blijft, gaat alles goed. Ha ha !

We hebben ons appartement in Waiheke reeds geboekt. Dit staat op de planning voor volgende week. Vandaag de reunie van Liset haar vrienden en oud mede studenten. Helaas zal niet iedereen er zijn, maar het wordt vast gezellig.

Taupo Yacht Club

Hij(neken) was erbij

Waimangu Inferno Crater

1. Erik en Sophie:
    19 maart 2019
    Geniet ze nog heerlijk ervan! en het is ontzettend leuk jullie zo weer te volgen.